http://www.paidtoclick.com

Thursday, July 12, 2012

Tele2 is niet echt klantvriendelijk. Ik zat bijna een week in Lyon (Fr) zonder dat ik kon bellen of smssen


Tele2 is niet echt klantvriendelijk. Ik zat bijna een week in Lyon zonder dat ik kon bellen of smssen vanuit het buitenland 

Niet kunnen bellen of smssen vanuit het buitenland met Tele2
Natuurlijk wil je als je in het buitenland bent gewoon kunnen bellen of smssen. Ik ben vorige maand overgestapt op Tele2, en zodra we Nederland uit waren, wist ik dat het aan die overstap lag, dat ik geen bereik had.

Eenmaal op ons vakantie adres aangekomen, hadden we gelukkig WiFi. En ik was er al redelijk snel achter dat ik mijn telefoon moest uitzetten, weer aanzetten en een 1 voor mijn pincode moest plaatsen. Dus ipv 2244 moest ik 12244 gebruiken. Nu wist mijn toestel dat ik in het buitenland zat. Vreemd, dat hoefde bij t-mobile en andere providers nooit, maar goed.

Tele2 SmartMix is niet smart maar dom!

Daarna had ik eindelijk bereik. Ten minste, anderen konden mij bellen en smssen, maar als ik terug wilde bellen of smssen dan werkte dat niet. Weer op de Tele2 website gekeken: Voor mijn eigen veiligheid zou dat pas werken als ik 2 facturen had betaald. Ik voelde me nu helemaal NIET veilig. Wat een onzin! Ik kon 75 euro overmaken naar Tele2 om dat op te heffen.

De volgende info staat op de Tele2 website:
Blokkade verwijderen
-Je kunt een aanbetaling doen van 75 euro met als betalingskenmerk je accountnummer of mobiele nummer op rekeningnummer 44.70.33.050 t.n.v. Tele2 Nederland BV.
-Vervolgens fax je een betalingsbewijs (naar 0800 - 55 22 554) of stuur je een email (naar betalingsbewijs@tele2.com) t.a.v. de afdeling Finance
onder vermelding van "aanbetaling opheffing blokkering 0900 en roaming"
en je accountnummer of mobiele nummer
-De blokkade wordt er binnen 1 week afgehaald, nadat de aanbetaling en het betalingsbewijs bij Tele2 binnen is.
-De 75 euro wordt verrekend met de volgende factuur of facturen. Meteen gedaan. Maar dan duurt het nog een week voordat je weer kunt bellen.
Ik heb dus meteen op zaterdag de 75 euro overgemaakt en een print screen van de overschrijving naar Tele2 gestuurd. En dan begint een onwaarschijnlijk flauw spelletje van Tele2.
-Eerst krijg ik (Pas op woensdag) een email terug dat de attachment niet in de email geplakt (paste) mag worden maar als attachment moet worden toegevoegd. (terwijl ze bij Tele2 mijn rekening nummer al weten en zo kunnen zien of er een betalig van 75 euro vanaf mijn rekening nummer is gedaan)
-Het versturen van de printscreen als attachment heb ik meteen die woensdag gedaan.
-Twee dagen later krijg ik een email dat ze bij Tele2 ook graag mijn klantnummer en adresgegevens willen. (Dat staat dus NERGENS op de site, maar vertraagd de heleboel weer met een dag)
-Die vrijdag meteen die gegevens ook gestuurd.
-In het weekend wordt er bij Tele2 niet gewerkt
-Maandag ochtend kan ik eindelijk een sms versturen (elke dag ervoor heb ik dat wel een paar keer geprobeerd)

Triest!
Ik heb dus 9 dagen in het buitenland gezeten zonder dat ik kon bellen of smssen. Dat vind ik zo fout! Tele2 heeft niet een keer de moeite genomen mij te bellen. Of om het proces te verduidelijken. De website is in elk geval niet duidelijk genoeg. Nadat ik een week op vakantie was, kreeg ik een standaard email van Tele2 over hoe en wat tijdens de vakantie. Lekker laat.

Ik heb een tip voor Tele2. Maak het gewoon mogelijk om via de klantenportal aan te geven of je in het buitland wel/niet wilt kunnen bellen. Standaard staat dat gewoon aan...

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2012 by : ba2_kan