http://www.paidtoclick.com

Saturday, February 4, 2012

De NS zou geen boete moeten krijgen maar reizigers moeten compenseren voor haar slechte prestaties


Slechte prestatie NS

Slechte prestatie NS


De NS zou geen boete moeten krijgen maar reizigers moeten compenseren voor haar slechte prestaties. De Nederlandse Spoorwegen krijgen van minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) een recordboete opgelegd wegens slecht presteren. Het spoorbedrijf krijgt een bon van dik twee miljoen euro.

Dat is terecht en dat doet de NS pijn, maar uiteindelijk zal de NS deze verliespost gewoon compenseren door de treinkaartjes duurder te maken. En daarmee is de klant gewoon de dupe.

De strafmaatregel zou in mijn ogen anders moeten. De overheid zou de prijs van treinkaartjes moeten koppelen aan de prestaties. Als de NS slecht presteren dan bepaalt de overheid met welk percentage de prijzen van treinkaartjes OMLAAG gaan ipv omhoog. De prijs mag alleen omhooggaan als de NS niet slecht presteren.

Daarnaast zouden de bonussen van de NS top alleen betaald moeten worden als de prestaties goed zijn. Als de NS slecht presteren, dan geen bonus!

Wat waren de slechte prestaties?
Te veel klanten oordeelden vorig jaar dat de NS niet op tijd heeft gereden. Ook uit de statistieken blijkt dat de grenswaarde voor de aankomstpunctualiteit niet is gehaald. Het lukte de spoorwegen niet om ten minste 93 procent van de treinen binnen vijf minuten van de beloofde aankomsttijden het station binnen te laten rijden.

Bovendien baalden te veel reizigers van de vruchteloze zoektocht naar een zitplaats tijdens de spits. Ten slotte blijken klanten ontevreden over de informatie bij ontregelingen en over het totale aantal treinen dat de NS heeft ingezet.

Een dag later wordt duidelijk dat conducteurs maar niet melden over vertragingen omdat ze bang zijn voor de reactie van passagiers.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2012 by : ba2_kan