http://www.paidtoclick.com

Tuesday, January 31, 2012

Het kan! Goedkoper boodschappen doen. Ook na de huidige prijsexplosie in de supermarkt kun je goedkoop boodschappen doen


Goedkoop boodschappen doen

Goedkoop boodschappen doen
Goedkoop boodschappen doen kan. Ook na de huidige prijsexplosie in de supermarkt kun je goedkoop boodschappen doen. Het enige is dat het wat moeite kan kosten. En dan hebben we het niet over biefstukjes jatten bij de AH.

Als je een goede voorraadkast en grote vriezer hebt, kun je de aanbiedingen die er elke week zijn goed in de gaten houden en voor een paar weken vooruit kopen. Als de kipfilet ergens 5 euro per kilo is, koop dan niet maar 1 kilo. Koop meteen 5 kilo en leg er 4 in de vriezer. Datzelfde kun je met een heleboel andere producten ook doen. Ook producten die niet in de vriezer hoeven. Denk dan wel aan de uiterste houdbaarheidsdatum. Anders is goedkoop weer duurkoop omdat je dingen moet weggooien waarvan na een paar weken de hopubaarheidsdatum is verlopen.

De aanbiedingen krijg je vaak via een folder in de bus. Maar de meeste supermarkten hebben een website waarop de actuele aanbiedingen staan. Ook zijn er apps voor bijvoorbeeld de iPhone die elke week de aanbiedingen van heel veel supermarkten laten zien. Ten slotte zijn er ook nog vergelijkings websites die je via google zo hebt gevonden. Zoek maar eens op 'goedkoop boodschappen doen', 'boodschappen vergelijken'.

Dat de prijzen in de supermarkten gaan stijgen blijkt uit metingen van onderzoeksbureau Gfk, dat de prijzen van levensmiddelen op de voet volgt. Vooral verse artikelen als aardappelen en vlees stijgen fors in prijs: in februari met tien procent. De prijzen van pasta, koffie en rijst liggen vijf procent hoger dan in januari, terwijl ook andere producten in prijs stijgen.

„De stijgingen zijn zo hoog omdat januari een echte promotiemaand is met veel aanbiedingen. Supers durfden toen de prijzen nog niet te verhogen”, aldus Gfk-directeur Joop Holla. „Maar ook zonder dat effect kan je zeggen dat nu sprake is van een trendbreuk. De boodschappen worden echt duurder.”InkoopkostenSupermarkten moeten de prijzen wel verhogen, omdat ze worden geconfronteerd met steeds hogere inkoopkosten. Fabrikanten als Unilever, Heineken en Douwe Egberts hebben namelijk te maken met fors gestegen grondstofprijzen en die berekenen die door aan de supermarkten.

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2012 by : ba2_kan